Pierwsza produkcja piwa w browarze w Łomży ruszyła w 1968 roku. Od początku swojego istnienia specjalizował się w produkcji piw jasnych dolnej fermentacji. Łomża – wiodąca marka wśród piw warzonych w Łomży – od dawna jest jednym z najbardziej popularnych piw Mazowsza, Podlasia, Warmii i Mazur, a dzisiaj – również całej Polski. Browar w Łomży prężnie się rozwija i cieszy ugruntowanym wizerunkiem nie tylko w Polsce.
Od momentu powstania, zakłady zwiększyły swoje moce produkcyjne niemal czterokrotnie. Van Pur jest właścicielem browaru w Łomży od 2009 roku i jest jednym z największych pracodawców w regionie. Spółka angażuje się w wiele projektów realizowanych na terenie Łomży i okolic, m in. jak konkurs Miss Ziemi Łomżyńskiej, Ogólnopolskie Dni Kultury Kurpiowskiej w Nowogrodzie, Juwenalia PWSIP w Łomży, obchody 20-lecia Powiatu Łomżyńskiego, Łomżyński Klub Płetwonurków Podwodny Jeleń. W 2019 roku spółka sfinansowała stację rowerową w ramach projektu ŁOKER. W 2021 roku była głównym Partnerem Gościńca Łomżyńskiego.
Firma wprowadziła pojęcie „łomżingu”, a w swoich kampaniach promocyjnych podkreśla regionalne pochodzenie swoich produktów. W 2021 roku zrealizowała projekt #ŁąkiŁomży, ideę bliską marce Łomża, która zachęca do życia w swoim tempie, bez pośpiechu, w zgodzie z rytmem natury. Fundując zielone tereny w dużych miastach Van Pur przenosi klimat miasta Łomży, gdzie żyje się z dala od wielkomiejskiego zgiełku.